PRAWA PACJENTA

Pacjent ma prawo do

  • Świadczeń zdrowotnych odpowiadających wymaganiom aktualnej wiedzy medycznej
  • Informacji o swoim stanie zdrowia
  • Zachowania w tajemnicy, przez osoby udzielające świadczeń zdrowotnych informacji związanych z pacjentem, w szczególności z jego stanem zdrowia
  • Wyrażenia zgody lub odmowy na udzielenie świadczeń zdrowotnych
  • Zgłaszania działań niepożądanych produktów leczniczych
  • Poszanowania intymności i godności, w szczególności w czasie udzielania świadczeń zdrowotnych
  • Dokumentacji medycznej dotyczącej stanu zdrowia oraz udzielonych świadczeń zdrowotnych
  • Zgłoszenia sprzeciwu wobec opinii lub orzeczenia lekarza
  • Poszanowania życia prywatnego i rodzinnego
  • Opieki duszpasterskiej
  • Przechowywania rzeczy wartościowych w depozycie

Więcej o prawach pacjenta można przeczytać na stronie Rzecznika Praw Pacjenta

Ogólnopolska bezpłatna infolinia Rzecznika Praw Pacjenta +48 800  190  590
(z tel. stacjonarnych i komórkowych) czynna pn. – pt. w godz. 8.00 – 21.00

Biuro Rzecznika Praw Pacjentaul. Płocka 11/13, 01-231 Warszawa